آرامش به بازار شوینده برگشت
اما در همان مقاطعی که با افزایش قیمت این محصولات مخالفت شد، اخباری از کاهش عرضه محصولات شوینده منتشر شد و میانه خرداد ماه نیز رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران این موضوع را تایید و تاکید کرد که کاهش عرضه به معنی کاهش تولید و امتناع از عرضه است که در سرفصل […]
اما در همان مقاطعی که با افزایش قیمت این محصولات مخالفت شد، اخباری از کاهش عرضه محصولات شوینده منتشر شد و میانه خرداد ماه نیز رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران این موضوع را تایید و تاکید کرد که کاهش عرضه به معنی کاهش تولید و امتناع از عرضه است که در سرفصل های تخلف میگنجد.
در این رابطه مرتضی جعفری در گفتوگو با ایسنا، شرایط بازار شوینده را پایدار توصیف کرد و گفت: بعد از تصویب افزایش قیمت ۲۵ درصدی شرایط پایدار به بازار شوینده بازگشته و تولیدکنندگان کالا را به طور کامل عرضه میکنند. عطش خرید هم وجود ندارد و آرامش بر بازار حاکم است.
وی افزود: تولیدکنندگان قبل از دریافت مجوز افزایش قیمت، با توجه به افزایش دستمزد، کرایه حمل و تورم سالانه مشکلاتی داشتند. اما سازمان حمایت تا دو هفته پیش با افزایش قیمت محصولات شوینده موافقت نکرد و در حال حاضر کالاها با افزایش ۲۵ درصدی قیمت نسبت به سال قبل عرضه میشود.
گزارشهای میدانی هم تایید میکند که مشکل کاهش عرضه در بازار شوینده برطرف شده است.