بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی پروژههای راهسازی سیستان و بلوچستان
عطاءاله اکبری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با اشاره به اینکه بزرگراههای شمال و جنوب برای جذب سرمایهگذار و توسعه اقتصادی استان تاثیر فراوانی دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه راهسازی جزوه اولویتهای این استان برای توسعه است، ادارهکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با وجود بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی به […]
عطاءاله اکبری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با اشاره به اینکه بزرگراههای شمال و جنوب برای جذب سرمایهگذار و توسعه اقتصادی استان تاثیر فراوانی دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه راهسازی جزوه اولویتهای این استان برای توسعه است، ادارهکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با وجود بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران خدمترسانی به مردم برای تسریع در اجرای پروژههای راهسازی را بیش از هر مسئله دیگر مورد توجه قرار داده است.
وی با بیان اینکه هیچ پروژهای در حوزه عمرانی راه در محورهای این استان متوقف نیست، ادامه داد: ادارهکل راه و شهرسازی استان با در نظر گرفتن عدالت توزیع اعتبارات سعی دارد تا همه بزرگراهها و محورهای اصلی در حال اجرا را تکمیل و آماده بهرهبرداری کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در استان ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان کرد: با توجه به قطب اقتصادی بودن این استانهای و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب و نقش عمده درآمد جنوب شرق از این استان، ساخت بزرگراه ضرورتی انکارناپذیر است بنابراین تکمیل هر چه سریعتر باند دوم در این منطقه میتواند در تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن و توسعه گردشگری و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده و صرفه جویی در مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا کند.
اکبری تاکید کرد: از آنجایی که تامین زیرساخت راه در سیستان و بلوچستان موضوع مهمی است و اگر به دنبال توسعه بخشهای مختلف استان هستیم، توجه به حوزه راهها و جادههای استان بسیار حائز اهمیت است این اداره کل بنا دارد تا پایان سالجاری علاوه بر بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه به همراه پل شیله، عملیات اجرایی ۱۵۰ کیلومتر باند دوم دیگر را نیز آغاز نماید.
وی با بیان اینکه توسعه سیستان و بلوچستان امکان پذیر نخواهد بود مگر شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال – جنوب وشرق به غرب کامل شود، گفت: تعامل و همدلی مسئولان استانی با راهبری استاندار کاملا در روند پیشرفت برنامه ها و پروژههای استان مشهود است و این اقدام منجر به جهش در راه های ترانزیتی این خطه شده است طوری که در سال جاری تنها ارتباط بزرگراهی دو شهر استان برقرار شد و سال آینده نیز بزرگترین پروژه بزرگراهی استان یعنی زابل- زاهدان نیز آماده بهرهبرداری میشود.
انتهای پیام/