شهردار یزد: ۹۵ ون و ۲۹ اتوبوس به ناوگان یزد اضافه میشود
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، ابوالقاسم محیالدینی در نشست خبری با اشاره به مشکلات بلوار طالقانی اظهار داشت: معضل اصلی این بلوار مربوط به مطبهای پزشکان است که در این بلوار ایجاد شده است. وی با بیان اینکه طبق قانون پزشکان در محل های مختلف میتوانند اقدام به راهاندازی مطب خود کنند عنوان کرد: […]
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، ابوالقاسم محیالدینی در نشست خبری با اشاره به مشکلات بلوار طالقانی اظهار داشت: معضل اصلی این بلوار مربوط به مطبهای پزشکان است که در این بلوار ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه طبق قانون پزشکان در محل های مختلف میتوانند اقدام به راهاندازی مطب خود کنند عنوان کرد: بلوار طالقانی هم مجموعهای از مطبهای پزشکان شده و متاسفانه از ابتدا هم فکری برای پارکینگ نشده است.
شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه در کل کشور شهرداریها برای رفع این مشکل اقداماتی انجام دادهاند و احکامی صادر کردهاند که در نهایت به دلیل وجود همین قانون در دیوان عدالت رای شهرداریها شکسته شده است.
محیالدینی خاطرنشان کرد: اقداماتی برای ایجاد پارکینگ در این بلوار انجام شده و همچنان هم در حال انجام است اما یکی دیگر از مشکلات آن است که شهروندان هم حتما میخواهند دقیقا در محل مطب دکتر توقف و پارک کنند و به پارکینگ مراجعه ندارند.
وی در بخش دیگری از صبحتهای خود با بیان اینکه قبول داریم که ناوگان حمل و نقل یزد فرسوده است گفت: در سال ۹۰، تعداد اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل شهری کشور ۲۲ هزار دستگاه بوده که بر اساس برنامهریزیها باید در سال ۱۴۰۰ به ۲۸ هزار دستگاه میرسید و بخش بسیار مهمی از اعتبارات این موضوع باید توسط دولت تامین میشد.
شهردار شهر میراث جهانی یزد با تاکید بر اینکه متاسفانه از سال ۹۰ تا ۱۴۰۱ هیچ اقدامی در خصوص نوسازی ناوگان و سهم دولتها در حمایت از این ناوگان رخ نداد گفت: دولت موظف بود در زمینه اختصاص انواع اتوبوسها و ونها سهم خود را پرداخت میکرد که انجام نداده و دومین حمایت دولت هم مربوط به پرداخت یک سوم هزینه استفاده از اتوبوسها بود که این اقدام هم از طرف دولت انجام نشد و در واقع دولتها هیچ کاری در طول آن سالها انجام ندادند.
محیالدینی گفت: سال گذشته در شهر یزد ۷۰ میلیارد تومان یارانه از سوی شهرداری یزد به اتوبوسها در سطح شهر پرداخت شد اما نزدیک به هفت میلیارد تومان بلیط فروشی داشتیم و مابقی آن را به صورت کامل شهرداری پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته دولت بخشی از سهم خود را پرداخت کرد که به واسطه آن و اعتبارات خود شهرداری، توانستیم ۹۵ دستگاه ون و ۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم که ۹ اتوبوس تاکنون به یزد تحویل داده شده و نامه تحویل ۲۹ ون را هم تحویل گرفتیم.
شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه عمده مشکلی که در حمل و نقل اول مهر داریم با تزریق این ونها در سطح شهر برطرف میشود تصریح کرد: در سال قبل از کرونا، ما یک هزار و ۲۰۰ مینیبوس در سطح شهر داشتیم که ۴۰۰ مورد آن در طول دوران کرونا از چرخه خارج شده است.
محیالدینی با بیان اینکه ۲۰۰ عدد تاکسی هم با وامی که تامین کردیم نوسازی شد که بخشی از آن پژو بخشی از آن سمند سورن بوده است گفت: امسال هم هدف گذاری شده که ۵۰۰ تاکسی دیگر هم در سطح شهر یزد نوسازی و تعویض شود به علاوه اینکه الان در سیاستهای کلان موضوع اضافه شدن ساینا به ناوگان تاکسیرانی مطرح شده است
وی خاطرنشان کرد: در نشست شهرداران با آقای مخبر، از معاون اول رئیس جمهور درخواست کردیم که اجازه واردات خودرو کارکرده از خارج کشور را به ما بدهند تا بتوانیم ناوگانی که مورد نیازمان هست را تامین کنیم.
شهردار شهر میراث جهانی یزد تصریح کرد: در مجموع شهرداری برای خرید این ماشینآلات ۳۰ درصد کل هزینه را باید پرداخت کند که نزدیک به ۸۵ میلیارد تومان میشود و ۷۰ درصد باقی مانده باید توسط دولت پرداخت شود.
محیالدینی گفت: در حال حاضر نزدیک به شش هزار میلیارد تومان برای ساماندهی معابر اصلی در حوزه آسفالت نیاز داریم اما منابع ما نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان برای امسال است و هرچقدر هم بتوانیم جابجایی انجام دهیم نهایتا میتوانیم این اعتبار را به ۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم.
وی بیان کرد: به همین دلیل و با توجه به محدودیتهای موجود در منابع، کار باید به صورت اولویت بندی انجام شود و معابری که آسفالت آن از ضرورت بالاتری برخوردار است در دستور کار قرار میگیرد.
انتهای پیام/۷۸۱/.