بومیسازی مولد گاز به برق توسط یک شرکت دانشبنیان
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدرضا زمردی، مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان در رابطه با بومیسازی مولد گاز به برق اظهار کرد: این شرکت توانسته است اجزای ریز و درشت مولدهای اروپایی را بازطراحی کرده و به تولید برساند. در سال بیش از ۱۰۰۰ دستگاه نیاز است تا شبکه برق که دچار کمبود برق است […]
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدرضا زمردی، مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان در رابطه با بومیسازی مولد گاز به برق اظهار کرد: این شرکت توانسته است اجزای ریز و درشت مولدهای اروپایی را بازطراحی کرده و به تولید برساند. در سال بیش از ۱۰۰۰ دستگاه نیاز است تا شبکه برق که دچار کمبود برق است را جبران کرده و خاموشیها را پوشش بدهیم و اگر هر دستگاه را ۴۰۰ هزار یورو بدانیم ۴۰۰ میلیون یورو در سال میشود. اگر ما بتوانیم ۳۰ درصد در این رقم کاهش ایجاد کنیم با توسعه ساخت داخل این عدد، سالیانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون یورو کاهش خروج ارز از کشور خواهد شد.
علیرضا سیفی، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانشبنیان گفت: این محصول از ۱۰ هزار قطعه تشکیل شده است که ۸۰ تا ۹۰ درصد آن داخلیسازی شده است. “اسکلت مولد” اصلیترین قطعه موتور است و هیچ شرکت سازنده خارجی حاضر نیست که بلوک سیلندر را به عنوان قطعه یدکی به شما بدهد ودر واقع زمانی که بلوک سیلندر تولید میشود عملاً به این معناست که یک موتور در یک کشور تولید شده است.
محمدحسین غفاری، مدیر اجرایی این شرکت دانشبنیان تصریح کرد: این بلوک سیلندر بارها و بارها ریختهگری شده است تا بتوانیم قالب آن را دربیاوریم و بعد از ۶ سال منجر به تولید موتوری شده است که ۱.۱ مگاواتی است؛ شمع این محصول به لحاظ کارکرد و بهرهوری طول عمر آن دو برابر بیشتر از نمونههای خارجی است. قیمت آن ۴ میلیون تومان است اما نمونه خارجی آن از ۱۶ تا ۲۲ میلیون تومان قیمت دارد. در قطعههای خارجی به خاطر وجود تحریمهای خارجی بسیاری از آنها غیرقابل دسترسی است در حالی که نمونههای داخلی آن کاملاً در دسترس قرار دارد.
انتهای پیام/